09.03.2018

111 Переглядів

Коментарів

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Штраф за відмову від туристичної путівки: правомірність та особливості

Штраф за відмову від туристичної путівки: правомірність та особливостіВсі ми, безумовно, любимо відпочивати, і якщо бажаємо добре провести вільний від роботи час, то обов'язково плануємо цей захід заздалегідь. Погодьтеся, адже ви напевно вже замислювалися про те, куди поїхати і де придбати бажану путівку. Строго оцінюєте досвід роботи турфірми, уважно вивчаєте особливості доступних турів і ціни... Однак навіть дуже ретельні планування можуть змінитися через різні обставини, і можливо від туру доведеться відмовитися.

Які наслідки таких ситуацій? Як показує практика, найчастіше доводиться оплачувати штраф. За яким принципом він нараховується, і взагалі, чи законно вводити таку виплату? Спробуємо розібрати це питання більш детально.

Чому і на яких підставах встановлюються штрафи

Відмова від туру завжди тягне за собою збитки, як для туроператора, так і для того, хто замовив послугу. Замовнику слід пам'ятати, що профільна компанія несе за собою право прописувати умови нарахування штрафу (або його фіксований розмір) в договорі. Тоді ці виплати будуть вважатися законними, і їх можна буде оскаржити тільки в суді. Тому мандрівникам ми радимо заздалегідь вивчати всі умови документів, що підписуються.

З іншого боку, штраф - це міра вимушена, оскільки компанія завчасно до фактичної поїздки виконує роботи, пов'язані з організацією туру: необхідно оформити бронь і внести передоплату в готелі, організувати екскурсійну, розважальну програму і т.п.

Штрафи не встановлюються спонтанно, їх розмір прописується заздалегідь і становить певний відсоток від загальної вартості путівки. Причом�� чим ближче до дати відправлення в поїздку, тим більше доведеться заплатити, наприклад:

  • Відмова більше ніж за 1 місяць до поїздки. Чи не штрафується, чи тягне за собою невеликі санкції в межах 20 $.

  • Відмова в 30-денний термін. Залежно від умов туроператора, тут можна втратити до 20% від вартості всього туру.

  • Відмова за тиждень д�� польоту. Може привести до відшкодуванням від 40 і більше відсотків вартості путівки.

Більш того, сума штрафу може змінюватися в залежності від сезону і дати передбачуваної поїздки. Логічно, що в теплий сезон відмова від подорожі на курорт обійдеться дорожче, ніж скасування поїздки в зимову пору на територію держави, де туризм не особливо розвинений. Теж стосується дати, якщо ви відмовилися від поїздки в дні святкувань, спортивних змагань та інших заходів буквально світового масштабу, сума відшкодування збитку може становити і 100%, але знову ж таки, на підставі умов, прописаних у договорі або додаткових угодах до нього.

Кілька корисних порад мандрівникам

В цілому, все перераховане вище в основному стосується туроператора відповідно до договору, який підписується з клієнтом. А як же захищений турист? Відзначимо нижче.

  1. Клієнт має право повернути путівку, про що чітко прописано в Цивільному кодексі і договорі турфірми, сплативши лише штраф. Однак сама турфірма може відмовитися від виконання послуги тільки за умови повного відшкодування збитків, понесених туристом.

  2. Ви завжди можете запросити інформацію про витрати, пов'язані з організацією поїздки. Це відкрита інформація, і повинна бути доступна для кожного.

  3. Якщо до процесу організації поїздки залучаються треті особи, їх бездіяльність або неправомірні дії лежать на відповідальності туроператора. Наприклад, коли екскурсовод не виконав свою роботу в повній мірі, мандрівник має право вимагати відшкодування збитків.

  4. Сума штрафу (в процентному або фактичному розмірі) повинна бути вказана в умовах договору або в додатковій угоді в момент підписання. Санкції не можуть встановлюватися після юридичної реєстрації відносин.

  5. Ви маєте право відмовитися від путівки на територію держави, де виникли умови, які загрожують вашому здоров'ю / життю або майну. До таких можна віднести військові дії, стихійні лиха і т.п. форс-мажорні обставини. У такому випадку відмова від путівки ДО поїздки тягне за собою відшкодування всієї сплаченої суми, Після - компанія відшкодовує частину, яка відповідає вартості невиконаної роботи.

А щоб убезпечити себе від непередбачених витрат, рекомендуємо оформити страховку від невиїзду.

Як вибрати турфірму з прозорими умовами співпраці

Перш за все слід вибирати компанії, які мають стабільний досвід роботи на ринку турпослуг. Бажано вивчити документи, що дають право на ведення подібної діяльності, зазвичай вони публікуються на офіційному сайті компанії або надаються в офісі.

Почитайте відгуки клієнтів, оцініть репутацію компанії. До речі, деякі оператори працюють тільки в певних напрямках. Наприклад, спеціалізуються тільки на поїздках в курортні країни, а значить, завдяки вузьконаправленнності, можуть робити свою роботу якісніше інших.

Тільки після ретельного вибору турфірми можете призначити зустріч з фахівцем, і вивчити умови майбутнього відпочинку: харчування, особливості перельоту, проживання (бажано дізнатися в якому готелі ви оселитеся), особливості трансферу, екскурсійні програми, що входять у вартість туру і т.п. Потім можна приступити до вивчення договору.

Як же уберегти себе?

Впевнено плануйте відпустку і не бійтеся форс-мажорних ситуацій, пам'ятайте, що як закон, так і туристичні компанії на вашому боці. Ви завжди можете відмовитися від путівки, просто уважно вивчайте договір співпраці з оператором. До речі, згідно з даними департаменту туризму України, близько 20% туристів щороку змінюють свої плани в останній момент, і відмовляються від поїздки, мирно вирішуючи дане питання з турфірмою. Це говорить про те, що більшість профільних компаній, які працюють в нашій країні, діють в рамках чинного законодавства. Тому вам не варто засмучуватися, якщо відпустка несподівано зривається, як можна раніше повідомте туроператора про це, і він обов'язково піде вам назустріч. А якщо вам все таки доведеться понести непередбачені витрати, оплачуючи призначений штраф, звертайтеся за допомогою до Бистрозайм.