15.05.2020
23121 Переглядів
Підвищений попит, як на нові, так і на старі іномарки в Україні цілком виправданий, адже вони не йдуть ні в яке порівняння з моделями вітчизняного та сусіднього нам - російського - автопрому. Про нові імпортних «залізних конях» з автосалонів і говорити нічого - навіть самий бюджетний «кореєць» або «китаєць» має приголомшливий дизайн, комфортний салон і таку неймовірну кількість корисних опцій, що власник типового «Тавроіда» або тієї ж «Десятки» може просто померти від заздрощів.
Зміст:
Але найпопулярніші серед українських автолюбителів, звичайно ж, старі імпортні авто, які приганяють до нас з ближнього зарубіжжя. Основний постачальник таких авто - східна та центральна Європа. Коштують приганяються в Україну старі іномарки зовсім недорого і іменуються в водійському середовищі не інакше, як «автохлам». Таке образливе назва часто виявляється далеко від реальності, адже своїм технічним станом цей «автохлам» зазвичай дивує навіть найдосвідченіших автослюсарів.
Єдиною проблемою на шляху до володіння уживаної іномаркою для українських автолюбителів стає найактуальніша на сьогодні тема - розмитнення машин з-за кордону, адже їзда на «евробляхах» пов'язана з низкою проблем і незручностей.
Мати власне авто - задоволення для більшості українців досить дороге. Ще дорожче воно стало завдяки автодилерам, пролобіювати свого часу закон, який зробив недоцільним ввезення в Україну вживаного автотранспорту. У ньому встановлювалися хитрі акцизні збори, через які ввезення 5-річного авто з Америки або ЄС обходився автолюбителям від 7 до 20 разів дорожче, ніж ввезення нового. В результаті ввезти 5-річну «Mazda 6» обходилося в 3300 EUR і це був тільки акцизний збір! Непогана, погодьтеся, розмитнення авто виходила для покупця.
Коли все зрозуміли, що це зайвий перебір, ситуацію постаралися виправити і 2016 рік ознаменувався зниженням акцизних ставок на легкові старі авто, випущені з 01.01.2010 і відповідні екологічному стандарту «Євро-5». Ці ставки повністю відповідали ставками на нові легкові авто. Одночасно з цим ВРУ наклала заборону на держреєстрацію і митне оформлення будь-яких інших авто, які не відповідають екостандарти «ЄВРО-5» (тобто випущених до 2010 року).
Таким чином, розмитнення було здешевлено, але українські автолюбителі виявилися сильно обмежені у своєму виборі і не мають змоги купувати дешеві старі авто.
Найчастіше розмитнення в Україні проводиться для авто, які завозяться з:
Зазвичай потенційний покупець шукає оголошення про продаж легкових авто або вантажівок на спеціалізованих інтернет-дошках і підбирає собі найбільш підходящий за ціною варіант. При цьому необхідно обов'язково врахувати весь перелік витрат, які будуть пов'язані з перевезенням обраного авто через український кордон. Тому перше питання, яким задається кожен з покупців: у скільки обійдеться розмитнення авто в Україні 2019?
Вартість розмитнення складається, в залежності від цілого ряду чинників. Тому, перед транспортуванням обраного вами авто, найкраще буде точно розрахувати, у яку суму виллється ва�� розмитнення. Адже не виключено, що вартість ввезення, необхідного уживаного авто після проходження митного корд��ну, перевищить вартість такого ж нового авто, що продається в Україні.
Від яких факторів залежить розмитнення авто в Україні за вартістю:
від року виготовлення обраного вами авто; від екологічного стандарту, якому воно відповідає; від обсягу двигуна; від його встановленої оціночної вартості.
Це найголовніші з критеріїв, за якими складається вартість розмитнення імпортного вживаного авто. На їх підставі вже можна попередньо визначитися з величиною витрат, які вам будуть потрібні на перевезення авто і його оформлення. Дізнатися точну вартість розмитнення можна в спеціалізованих брокерських агентствах або на одному з найпопулярніших в Україні автосайтів за допомогою спеціального калькулятора.
ВРУ проголосувала законопроект, який зменшує вартість розмитнення авто на еврорегістраціях. У четвер, 8 листопада, за прийняття законопроекту номер 8487 проголосували 250 нардепів (при 226 необхідних мінімально).
Тепер розділ податкового кодексу, який раніше займав кілька сторінок і містив десятки податкових ставок на авто різної потужності, а також віку, вміщується на одній сторінці.
Ключовими змінами стали:
Згідно нового закону про розмитнення, базові ставки представлені в таблиці 1
Об’єм двигуна (см³) |
Базовая ставка (EUR) |
бензиновий двигун до 3000 см³ |
50 |
бензиновий двигун понад 3000 см³. |
100 |
дизельний двигун до 3500 см³. |
75 |
дизельний двигун понад 3500 см |
150 |
Ці ставки необхідно помножити на вік авто (його загальна кількість років) і коефіцієнт в 1/1000 від обсягу автомобільного двигуна.
А ось акциз для новіших авто, які розмитнюються за звичайною ставкою, знизиться ще більше. Наприклад, за авто 2015 року випуску з двигуном на 2000 кубічних сантиметрів доведеться заплатити всього 300 EUR акцизу. Це в 10 разів менше, ніж доводилося платити раніше. Для тих, хто робив це за зниженими акцизами, порядок цифр практично не зміниться.
Розмитнення автомобілів на європейській реєстрації за новим законом буде коштувати їх власникам дорожче, ніж вартість самих машин.
Візьмемо для прикладу автомобіль з дизельним двигуном 2,5 літра, якому 10 років і вартість якого становить 2500 EUR.
За нашими підрахунками, розмитнення 2019 обійдеться вам тисячі вісімсот сімдесят п'ять EUR акцизу, а якщо встигнете провести її за 90 днів, то ця сума буде удвічі менше - 937 EUR. Мито при цьому залишається такою ж - 250 EUR (10%). Військовий збір складе 37,5 EUR (1,5%), а ПДВ - 737 EUR.
Таким чином, загальна сума податків, яку треба буде сплатити для того, щоб розмитнити такий автомобіль, складе 1961 EUR (до 90 днів) і 3085 EUR, якщо розмитнення відбудеться після 90 днів. Тобто в першому випадку 78.4% від вартості машини, а в другому - 123%!
Тепер візьмемо в якості прикладу 2-літровий автомобіль на бензині віком 12 років, який можна купити за 2500 EUR.
В цьому випадку розмитнення авто 2019 складе 1200 EUR акцизу, або 600 EUR (до 90 днів). Крім акцизу, вам треба буде заплатити мито 250 EUR (10%). Пенсійний фонд обійдеться вам ще в 125 EUR, а ПДВ буде коштувати 670 EUR. Військовий збір виллється в 37 EUR (1,5%).
Загальна сума податків для того, щоб розмитнити автомобіль, становитиме 1682 EUR (якщо розмитнити за 90 днів) і 2282 EUR (після 90 дня).
Хочеться окремо підкреслити, що новий закон не вирішує проблеми «евроблях», як про це заявляє влада, а тільки грає їм на руку.
Нагадаємо, що 8 листопада ВРУ прийняла законопроекти про розмитнення авто 8487 і 8488. Перший з них встановлює ставки розмитнення автомобілів, зокрема на європейській реєстрації (розмитнення авто на Єврономер), а другий передбачає штрафи і конфіскацію автомобілів при нерозмитнення «евроблях».
Жодна громадська організація не мала доступу до внесення поправок в законопроект, який насправді спустили «зверху».
Багато українських активісти відзначають, що закон, який був недавно прийнятий, зроблений не для простих людей, а для автодилерів і олігархів, для яких вартість розмитнення авто 2017-2019 років випуску за 500-700 USD. Звичайне ж населення змушене платити від 3000 до 5000 USD за розмитнення автомобіля.
Акцизні ставки, зазначені в законі, не влаштовують ні самих автомобілістів, ні підприємців. Наприклад, якщо купувати автомобіль 2002-2005 року випуску, то вартість розмитнення авто в Україні буде досягати до трьох тисяч EUR, а така сума зараз недоступна для простих громадян.
Більшість українців не можуть за рівнем стану дозволити собі купувати вживані авто, яким лише 1-2 роки і які стоять 15000 EUR, зате купують автомобілі 2005-2008 року випуску. Це не старі машини екологічного стандарту «Євро-4», проте їх розмитнення може бути дорожче, ніж ціна самого автомобіля.
Залишається незрозумілим, чому автомобіль повинен бути підакцизним товаром, як сигарети, алкоголь або бензин. У прийнятому нещодавно законі про знижені акцизи на старі авто законодавці забули про такі категорії, як автобуси і вантажівки. Тому оновлення парку автобусів на маршрутних лініях не буде, а дрібні і середні підприємці не зможуть оновити свій транспорт в найближчі роки.
Активісти також зазначають, що, оскільки влада обіцяє кошти, отримані від розмитнення «евроблях», направляти в Пенсійний фонд, це означає, що вони не знають, де взяти гроші для наповнення бюджету на 2019 рік і в цьому їм якраз допоможе ново прийнята розмитнення машин в Україні.
У Верховній Раді було кілька законопроектів, які пропонували норми, які були б прийнятними як для власників автомобілів, так і були б ефективними для наповнення бюджету. Зокрема, ці законопроекти скасовували акциз і мито на всі автомобілі (а не тільки легкові), а також вносили зміни до Податкового та Митного кодексів. На жаль, жоден з них не був підтриманий нардепами.
Активісти зазначають, що методи переговорів з владою вже вичерпані: вони говорили з депутатами, створювали робочі групи, але влада не чує їх вимог.
Читайте також:
Розмитнення електромобіля: наскільки вигідно купити електрокар
Коментарів