29.11.2018

68 Переглядів

Коментарів

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Прописка в Україні: все про реєстрацію, необхідні документи і штрафи

Кілька років тому українці дізналися про таке поняття як: реєстрація місця проживання. Воно благополучно змінило свою первісну форму - прописку і внесло зміни в процедуру оформлення. Так, надавати послуги з реєстрації уповноважили: в містах - Центри адмінпослуг (ЦНАП), в селах - сільські ради. До цього вона проводилася в паспортних столах, що діють на базі Державної служби міграції.

 

 

Прописка в Україні: все про реєстрацію, необхідні документи і штрафи

 

Чи обов'язкова прописка в Україні і в яких випадках?

Серед українців поширилася думка, що прописка більше не має колишньої важливості і її можна ігнорувати. Питання «чи потрібна прописка в Україні» втратив свою актуальність, як тільки люди зіткнулися з оформленням субсидій, соціальних виплат, першокласників до школи, банківських позик (де наявність прописки є одним з важливих вимог) і інше. Факт прописки є обов'язковим при оформленні більш ніж 15 видів державних послуг.

 

Який пакет документів потрібен для прописки в Україні

В інтернеті дуже мало інформації про те, які документи необхідні для прописки, тому досить часто трапляються казуси безпосередньо під час подачі. Ми підготували для вас таку важливу інформацію:

1. Якщо прописуємо особа старше 14-ти років, то документи для прописки наступні:

  • заяву на надання послуги;

  • платіжка про оплату адмін збору;

  • військовозобов'язаним - військовий квиток або приписне свідоцтво;

  • заяву про намір скасувати попереднє місце реєстрації;

  • внутрішній паспорт (ID-карта), вид на проживання і т.д., куди на спеціальні сторінки, вносяться дані про реєстрацію. В ID-карту дані вносяться на чіп, яким вона оснащена. Міняти ID-карту через зміну адреси реєстрації не потрібно. У звичайний внутрішній паспорт дані прописуються на спеціально відведену сторінку за допомогою штампа;

  • документи, що дають право заявнику проживати за бажаним адресою: документи на право власності, угода про оренду, постанова суду, яке підтверджує право проживання за адресою. Для здійснення процедури при відсутності необхідних документів потрібна згода всіх власників житлоплощі і їх особиста присутність.

Як прописатися в орендованій квартирі? Для цього у вас на руках має бути офіційний договір оренди, з яким ви звертаєтеся до органів. Без повідомлення, отримання згоди власника квартири.

2. Документи на прописку дитини (до 14-ти років):

  • бланк-заяву;

  • оригінал і копія свідоцтва про народження;

  • платіжка про оплату адмін збору;

  • оригінал, а також копія внутрішніх паспортів батьків.

3. Документи на прописку дитини:

  • бланк-заяву;

  • платіжка про оплату адмін збору;

  • свідоцтво про народження.

 

Важливо! У другому і третьому випадку прописка проводиться за адресою діючої реєстрації одного з батьків. Процедура вважається законною, тільки якщо в процесі її проведення брали участь і батько, і мати. В іншому випадку, має бути надано завірену нотаріусом згоду відсутнього батька на її проведення.

 

Ну що ж, ми перерахували документи необхідні для прописки в Україні різних вікових категорій населення. Приносити їх можна власноруч, а також є можливість скористатися послугами законних представників.

Часто запитують про те, які документи потрібні для прописки в приватному будинку в межах України, але по суті особливих відмінностей в переліку немає.

 

Порядок реєстрації місця проживання в Україні: крок за кроком

Порядок реєстрації місця проживання в Україні: крок за крокомОтже, порядок дій для зміни адреси прописки наступного:

Крок №1 - відвідати органи влади для анулювання прописки за попередньою адресою;

Крок №2 - протягом 30 днів стати на облік за новим місцем проживання.

Економніше і швидше пройти процедуру за один раз, якщо, звичайно ж, ви знаєте нову адресу прописки і приготували все необхідне паперу. Вся процедура займе від сили 1 день.

Цікаво, але факт: інспектори можуть в індивідуальному порядку скасувати реєстрацію, виписку, якщо запідозрять, наприклад, навмисне укриття громадянином даних про реєстрацію, де також проживають малолітні діти. Можуть оштрафувати за надання недостовірних даних і гранична сума штрафу складе 3400 грн. Іноді працівники інспекції можуть навіть відвідувати заявників за вказаними адресами, з метою перевірки правдивості даних.

Вартість послуги реєстрації в Україні становить 0,0085 від розміру мінімалки. При її сьогоднішньому розмірі в 3723 грн ціна послуги складе - 31,64 грн. При порушенні термінів реєстрації вступають в дію такі штрафні санкції: 0,0255 від мінімальної зарплати. У гривневому еквіваленті цифра складе - 95 грн.

Правила прописки в Україні однакові для всіх населених пунктів. Різниця лише в тому, що жителі великих міст повинні звернутися в ЦНАП, жителі сіл до сільських рад. Адреси діючих центрів адмінпослуг можна без проблем знайти на спеціальних веб сайтах, вказавши в пошуковому рядку, крім назви самого центру, найменування потрібного населеного пункту.