26.01.2021
3901 Переглядів
В сучасній Україні всім її громадянам, особам без громадянства, а також іноземцям, які перебувають в Україні на законних підставах, гарантовано право вільно і без обмежень вибирати місце для проживання. У той же час, на законодавчому рівні закріплено вимогу його обов'язкової реєстрації у відповідних державних органах. Реалізація закріплених в Конституції прав і свобод при цьому не ставиться в залежність від наявності/відсутності реєстрації поточного місця проживання.
Прописка забезпечує можливість офіційного обліку місцезнаходження людей та формування демографічного реєстру, що полегшує їх пошук і ідентифікацію людини в разі появи на те юридичних підстав.
Зміст:
На сьогоднішній день прописка в Україні служить підставою для отримання цілого переліку державних гарантій. Її оформлення в Києві відкриває доступ до отримання:
При наявності фіксованого місця реєстрації громадянину простіше і зручніше користуватися адміністративними послугами. Він має можливість без додаткових питань та бюрократичних перепон скористатися цілим рядом послуг:
Наявність реєстрації потрібно при отриманні статусу переселенця з ОРДЛО, дає право на участь у виборах органів влади, визначає місце подання податкової декларації.
Для оформлення прописки в Києві не обов'язково бути власником нерухомості. Законодавство спростило процес її отримання і забезпечило доступність оформлення документів. Зробити це можна в Центрах надання адміністративних послуг. Електронна черга економить час і спрощує завдання.
Постановою Кабміну затверджено спеціальні Правила, відповідно до яких виконується реєстрація місця проживання, а також встановлено порядок передачі всіх зібраних демографічних даних до Єдиного держреєстру. Крім того, в документі чітко регламентується процедура прописки і виписки в Україні, що діє для всіх категорій громадян, осіб без громадянства та іноземців.
Відповідно до нормативних вимог, громадянин має право зареєструватися лише за однією адресою перебування. Після завершення процедури він набуває статусу офіційного: використовується для відправки повідомлень і повідомлень, використовується при зверненні в державні установи та інстанції. За попереднім місцем реєстрації громадянин знімається з обліку відповідно до порядку, затвердженого Кабміном.
У разі фізичної відсутності за вказаною адресою строком понад один місяць через переїзд, призову на строкову службу в армію, участі в судовому процесі, необхідно відправити письмове повідомлення про зміну місця перебування в орган реєстрації.
Після зняття з реєстрації у громадянина/іноземця є 30 днів на переоформлення документів. При виявленні прострочення в перший раз - робиться попередження. Якщо протягом року ситуація повториться, то можливим стане накладення стягнення у вигляді штрафу в розмірі до 51 гривні (ст. 197 КУпАП).
Реєстрація (прописка) фіксується відповідною відміткою в паспорті (документі про вид на проживання) і занесенням інформації в електронну базу даних державного реєстру. Всі юридичні формальності, пов'язані з пропискою/випискою, займають близько одного дня. Можливі деякі затримки, які провокує відсутність необхідних супровідних документів.
Для оформлення прописки в Києві людині необхідно особисто звернутися в районний Центр надання адмінпослуг. Відповідно до Правил реєстрації місця проживання (п.18) від нього потрібні наступні документи для прописки:
Питання про те, як прописати людини в квартиру або будинок, якщо він не є власником нерухомості, не втрачає актуальності. Відповідно до Закону зробити це досить просто. Для оформлення документів власник (всі власники, якщо їх декілька) повинен дати свою письмову згоду на реєстрацію. Крім того, йому необхідно особисто бути присутнім в ЦНАП, маючи при собі паспорт та документи на житло, яке вказується як місце реєстрація третьої особи.
Підставою для зняття з реєстрації громадянина/іноземця можуть бути такі обставини:
В якості документів, які приймаються до розгляду, досить надати:
Знятися з реєстрації можна день звернення. Процедура може бути виконана при зміні прописки.
Досить складним може стати питання про те, як виписатися з квартири, Київ – привабливий для життя мегаполіс, тому власникам нерухомості слід враховувати деякі нюанси.
Якщо людина є власником житла і дав свій дозвіл на прописку третім особам, то виписати їх може тільки в наступних випадках:
Далеко не всі власники квартири або будинку готові ризикувати своїм часом і засобами, тому з пошуком місця для прописки можуть виникати заковики.
Офіційна прописка дитини в Україні є обов'язковою вимогою. При цьому процедура реєстрації дітей має свої юридичні особливості. Неповнолітні діти (до 14 років) автоматично реєструються, при цьому адресою прописки стає місце поточного перебування батьків. Якщо вони проживають окремо, то один з них дає відповідний дозвіл на прописку. Дозвіл від власника житлового об'єкта при цьому не вимагається.
На вибір місця прописки дитини Закон виділяє до 3 місяців. При бажанні документи на реєстрацію можна подавати відразу ж при оформленні свідоцтва, що підтверджує факт народження, або ж при оформленні соціальної допомоги.
По досягненню 14 років, дитина може сам вибирати місце проживання. Для цього йому необхідно особисто звернутися в ЦНАП.
Наявність специфічних тонкощів і нюансів ускладнює процес отримання прописки в Києві ситуаціях, коли у власності людини немає нерухомості в столиці. Справитися з проблемами допомагає звернення до посередницьку фірму. Через неї зручно, просто і швидко можна оформити реєстрацію в столиці з отриманням відмітки в паспорті. Головне попередньо переконатися в її надійності та легальності роботи.
Таке вирішення питання вимагає оплати послуг. Швидко знайти гроші для внесення платежу допоможе МФО БистроЗайм. Ми надаємо клієнтам доступні мікропозики за вигідною ставкою. При першому зверненні гроші можна взяти без відсотків.
Коментарів