03.04.2019

562 Переглядів

Коментарів

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Огляд додатків мобільних банків

Багато українських банків для зручності клієнтів пропонують скористатися додатками для мобільних телефонів. По суті, це класичний он-лайн банкінг, клієнт може керувати рахунком з телефону, робити переклади,поповнення, оплачувати комунальні послуги, купувати товари і багато іншого. З огляду на, той факт, що більшість людей просто не мають часу на походи в касу для здійснення ординарних дій, вибирати банк потрібно, з огляду на особливості і функціонал мобільного застосування. Це дозволить звести контакт з співробітниками фінустанови до мінімуму і завжди мати доступ до рахунку. Розглянемо кращі банківські додатки для мобільних телефонів.

Загальні відомості

Банківський мобільний додаток - це спеціальна програма, яка прив'язує електронний кабінет клієнта до його мобільного телефону. Відповідно, щоб ско��истатися послугою, потрібно бути клієнтом банку.

Продукти розробляються як ��ля Android, так і для IOS, тому використовувати додаток можна на будь-якому телефоні або планшеті. Якщо хочете встановити програму на кількох гаджетах, кожен раз доведеться проходити процедуру верифікації.

Для коректної роботи програми потрібен інтернет. Без підключення доступ до особистого кабінету зберігається, але виконати будь-які дії або оновити інформацію неможливо. Це слід враховувати при відправці грошей, перевірці балансу і поповнення мобільного з банківського рахунку. Операції поповнення, якщо вони виконувалися іншим клієнтом або з терміналу пройдуть, але баланс відобразиться після підключення до мережі.

Захист і безпека

Користуватися додатком безпечно. Списати гроші можна тільки після підтвердження операції. Зробити це можна або ввівши ваш пароль, або за допомогою сканера відбитка пальця або Face ID.

Сам додаток використовує захищений банківський канал зв'язку, тому інформація недоступна для третіх осіб і перехопити її неможливо. Тому не варто побоюватися атак хакерів, без вашого відома гроші ніхто не спише.

Головне достоїнство мобільних додатків з точки зору безпеки - можливість миттєво заблокувати картку. Це актуально в разі, коли ви втратили фізичний носій або у вас вкрали гаманець. Блокування дає гарантію, що зловмисник не зможе зняти гроші в банкоматі. Процедура займає буквально 2 хвилини.

Як користуватися

Щоб створити мобільний додаток на телефоні:

  • скачайте його зGoogle Play або App Store;
  • дочекайтеся закінчення установки;
  • увійдіть програму;
  • введіть номер телефону від основного банківського рахунку;
  • введіть пароль.

Після перевірки даних вас перенаправить в особистий кабінет. На все піде не більше 3-4 хвилин. Для повного доступу до рахунку деякі банки вимагають здійснення додаткових дій. Детальніше це питання розглянемо далі.

Які банки України пропонують мобільні додатки

В Україні успішно працює більше 20 фінансових установ середньої і великої ланки. Проте, всього 16 пропонують послугу мобільного банкінгу. Відразу ж варто відзначити, що на думку користувача зручність деяких додатків залишає бажати кращого. Далі ми провели власне, авторське дослідження і визначили сильні і слабкі сторони кожного, представленого на ринку, продукту. А для початку пропонуємо ТОП-3 додатки для мобільних телефонів.

1. Приват Банк

Які б випробування не зустрічалися на шляху розвитку цієї фінустанови, банк завжди з гідністю з ними справляється і досі залишається найбільшим в Україні. За статистикою 2018 року ввійшов в ТОП-20 європейських банків за рівнем інтеграції високотехнологічних продуктів. Тож не дивно, що і додаток для мобільних телефонів першим випустив саме Приват Банк.

Початковий продукт був сируватий і не включав багатьох корисних функцій, але буквально за рік активного тест-драйву всі недоліки були виправлені, а сама програма вважається еталонною в плані простоти використання. До недоліків можна віднести те, що банк створив понад 20 продуктів, щоб забезпечити роздільний доступ до банківських програм. Наприклад, для управління рахунком знадобиться «Приват24», для оформлення розстрочки - «Оплата частинами», зняти накопичений залишок, який утворюється за рахунок округлення здачі - «Скарбничка». Окремо реалізовані карта банкоматів, партнерських магазинів і багато іншого. Якщо зберетеся відкривати рахунок, не забудьте відразу завантажити мобільний додаток Приват24 і додаткові програми.

Це з одного боку створює певну незручність, з іншого користувачеві не потрібно розбиратися в складному інтерфейсі, як якщо б весь величезний функціонал запхали в один додаток. Не дивлячись на наявність маленьких огріхів, мобільний додаток Приват24 безумовно кращий в своєму роді.

Мобільний додаток Приват24

2. ПУМБ

Перший Український Міжнародний Банк також пропонує клієнтам досить зручний додаток, що дозволяє виконувати базові завдання:

  • оплата товарів і послуг;
  • переказ з рахунку на рахунок;
  • перевірка балансу;
  • комуналка;
  • мобільний зв'язок;
  • карта відділень і банкоматів.

Багато клієнтів вибирали цей банк за рахунок того, що він був першим, хто почав видавати в банкоматах долари. Насправді - це не правда. Першим був Приват Банк, але про таку можливість знають далеко не всі клієнти.

Мобільний додаток ПУМБ

3. Альфа-Банк

Щоб скористатися мобільним додатком Альфа Банк Україна не обов'язково бути клієнтом банку. Базова версія дає можливість дізнатися курс валют, адреси найближчих відділень і банкоматів. На відміну від конкурентів - є особлива фішка «Знижки». Перейшовши на вкладку, можна дізнатися про акції та спеціальні пропозиції магазинів, які співпрацюють з фінустановою. Щоб скористатися повним арсеналом можливостей потрібно зайти в особистий кабінет. Ще один унікальний функціонал - переказ грошей. Можна вибрати свою карту будь-якого банку, вказати одержувача і відправити гроші. В особистому кабінеті можна налаштувати шаблони платежів, що зручно, наприклад, для підприємців, які платять зарплату. Мобільний додаток «Альфа Банк» - багатофункціональний інструмент, що дозволяє робити 90% банківських операцій з телефону.

Мобільний додаток Альфа-Банк

Критерії оцінки

На початку статті зазначалося, що для українців є 18 мобільних додатків від різних банків. Вище описаний вибір редакції. При оцінці враховувалося безліч критеріїв, але вирішальними стали зручність використання, простота підключення і функціонал. Далі пропонуємо ознайомиться з повним списком оціночних факторів і результатами досліджень.

Критерій

Опис

Значення на практиці

1

Інтерфейс

Зовнішній вигляд програми, розташування кнопок, функції головного екрану, зрозумілість і простота використання для недосвідченого користувача

Високе

2

Відображення даних

Інформативна частина, відображена на основному екрані і в розділах, на скільки користувачеві просто знайти і побачити конкретну інформацію

Високе

3

Поточний баланс

Чи дозволяє додаток видить стан рахунку без переходу на додаткові вкладки

Високе

4

Інформація про транзакції

Повнота і точність даних про проведені платежі та зарахованих засобах

Високе

5

Безпека

Способи входу в додаток: за паролем, з використанням біометрії

Високе

6

Блокування карти

На скільки просто заблокувати картку, в разі втрати

Високе

7

Служба підтримки

Швидкість і повнота відповіді оператора

Середнє

8

Відкриття депозиту

Чи можна відкрити ощадний рахунок без відвідування банку

Низьке

9

Оплата рахунків

На скільки просто сформувати, отримати, направити і оплатити рахунок

Високе

10

Геолокація

Реалізація карти міста з інформац��єю про відділення і банкоматах

Високе

11

PFM

Спеціальний канал, що дозволяє встановлювати цілі і відкладати на них частину грошей, що надходять на карту

Низьке

12

Відстеження витрат

Функціонал об’єднує всі списання з рахунку в цільові групи і дозволяє контролювати витрати, наочно демонструючи на що клієнт витрачає гроші

Середнє

13

P2P-платежі

Можливість переказу грошей за номером телефону або email

Низьке

14

Персоналізація

Можливість вносити в базовий інтерфейс власні правки, які роблять роботу в додатку приємнішою

Низьке

15

Доступ до УБКІ

Перегляд рейтингу кредитної історії клієнта

Низьке

16

Рівень інтеграції

На скільки гармонійно додаток пов'язано з телефоном, чи здатне виводити у вигляді повідомлень інформацію про рахунок і операції за ним

Низьке

17

Безконтактна оплата

Чи підтримує додаток оплату за вай -фай без фізичного носія

Низьке

18

Додаткові можливості

Корисні фішки і функціонал, що дозволяють спростити рутину, наприклад: підтримка криптовалют, зарубіжних переказів, конвертація валют і т.д.

Середнє

Таким чином в дослідженні брало участь 16 банків, які порівнюються по 18 основними показниками. Це дозволяє наочно і точно відобразити на скільки зручно користуватися тим чи іншим додатком.

Перелік додатків, які були проаналізовані в рамках дослідження:

  • Приват24;
  • Ощад24 / 7;
  • РайфайзенБанк Аваль;
  • УкрСиббанк;
  • Альфа Банк;
  • ПУМБ;
  • Укрсоцбанк;
  • А-банк;
  • УкрексімБанк;
  • Сбербанк;
  • КредіАгріколь;
  • Південний;
  • ОТП;
  • Кредобанк;
  • Банк Кредит Дніпро;
  • Банк Схід.

 Для початку наведемо загальні результати по найбільш значущим критеріям, потім перейдемо до їх аналізу:

Порівняння додатків мобільних банків (частина 1)

Порівняння додатків мобільних банків (частина 2)

Виконавши детальний аналіз по кожному озвученого критерієм, отримали наступн�� результати:

Банк

Загальна оцінка з 10

1

Приват24

8,55

2

ПУМБ

8,43

3

Альфа Банк

8,14

4

Ощад 24/7

7,13

5

Райфайзен Банк Аваль

6,37

6

ОТП

6,29

7

УкрСиббанк

5,92

8

Сбербанк

5,88

9

Банк Восток

5,83

10

Південний

5,78

11

Креді Агріколь

5,58

12

Укрексім Банк

5,49

13

А-банк

5,39

14

Банк Кредит Дніпро

5,39

15

Кредобанк

5,14

16

Укрсоцбанк

5,11

Візуальний розподіл оцінок відображено на діаграмі:

Оцінки мобільних банків

Як видно з даних діаграми і рейтингу мобільний додаток Ощад 24/7 впевнено займає 4 позицію. З 2017 року керівництво фінустанови здійснило суттєві кроки щодо підвищення лояльності з боку клієнтів і вкладає великі гроші в розвиток сервісів, корисного функціоналу та електронних інтерфейсів управління. Це дало свої плоди, але до лідерів ринку банк ще не дотягує. В першу чергу позначаються проблеми з особистим кабінетом, який не на стільки функціональний, як у Привата або ПУМБу.

Післямова

Крім голих даних, зупинимося докладніше на деяких додатках і розповімо про їх особливості. Почнемо з мобільного додатка Укргазбанк. Називається він Qommunicate і головний недолік - інтерфейс англійською мовою. Хоча весь функціонал інтуїтивно зрозумілий і візуально продукт виглядає навіть краще, ніж аналоги лідерів рейтингу. Мовне питання не дозволило включити додаток до списку аналізованих програм. Ще одне істотне обмеження, сервіс працює тільки для клієнтів, які отримують зарплату через цей банк.

Цікаво відзначити позицію А-банку. Хоча офіційне керівництво продовжує заперечувати цей факт, але проект є копією Привату і, відповідно, пропонує клієнтам ті ж продукти і умови. Мобільний додаток А-банку також практично повністю скопійовано з Привату. Але замість того, щоб довести продукт до ідеалу, розробники халатно підійшли до питання і в результаті продемонстрували плагіат середнього класу. Тому при виставленні оцінок бали були занижені. На практиці програма цілком конкурентоспроможна і не багатьом поступається лідерам рейтингу.

Мобільний додаток Райффайзенбанку досить зручний і функціональний. Підтримує всі основні функції і лояльний до недосвідченого користувача. В цілому реалізація відмінна, але клієнти відзначають, що питання блокування картки не зовсім зрозуміле. Крім того, користувачі Яндекс.Денег відзначають велику схожість багатьох моментів. Похвали заслуговує продумана система індивідуалізації. Клієнт може налаштувати багато параметрів графіки і навіть деякі функціональні моменти, шляхом додавання або видалення потрібних кнопок або закладок. Таким чином, мобільний додаток Райффайзен Банк Аваль заслужено займає 5 місце в загальному топі і 1 серед банків середньої ланки.

Мобільний додаток Укрсиббанку має проблеми з безконтактною оплатою, службою онлайн підтримки, персоналізацією і найголовніше - інтерфейсом. Розробники дійсно заморочились, щоб створити ефектну програму, яка поєднувала б у ��обі всі критерії докладання всіх часів і народів №1. Але вони явно перестаралися. Недосвідченому користувачу буде важко розібратися у величезному арсеналі можливостей. Це як раз той випадок, коли демонструють свою доцільність окремі додатки від Привату. Більшості клієнтів банку не потрібно 60% функціоналу, але він є і це ускладнює використання.

Наостанок хочеться відзначити мобільний додаток Приват24 для бізнесу. Банк підтримує інтеграцію з ФОП, автоматично списує податки і істотно спрощує всі фінансові операції. За допомогою програми можна грамотно організувати бухгалтерію без допомоги професіонала. При цьому, консьєрж-служба завжди буде тримати в курсі фінансового стану і пропонувати нові, зручні рішення.

Безсумнівно, Приват - кращий банк в Україні і його мобільний додаток також є першим серед безлічі аналогів. Якщо немає причин особистого або робочого характеру, то сенсу замислюватися над вибором фінустанови немає. Якщо ж цей варіант не розглядається, подумайте над одним з наступних 5 банків в рейтингу. Відкривати рахунок у банках з 7 по 16 місце не рекомендується. Станом на 2019 рік вони сильно програють лідерам і в найближчі 5-6 років ситуація кардинально не зміниться.