Податки на нерухомість в 2016 році, як правильно оформити придбану нерухомість?

У 2016 році до Податкового кодексу були внесені деякі зміни, які торкнулися податку на нерухомість:

1. Змінена неоподатковувана пільга: тепер податок сплачується, якщо площа квартири перевищує 60 квадратних метрів, а будинків - 120 квадратних метрів.

2. З'явилася додаткове податкове навантаження: якщо площа квартири перевищує 300 квадратних метрів, а будинку - 500 квадратних метрів, то заплатити доведеться додатково 25 тисяч гривень на рік.

3. Ставка податку становить 3% від мінімальної зарплати за 1 квадратний метр.

Але, місцеві ради мають право зменшувати ставку і збільшувати пільгу (але не більше ніж в п'ять разів) щороку.

Зараз ставка податку на нерухомість по Україні варіюється від 0,1% до 2% мінімальних зарплат за 1 квадратний метр. Мінімальна ставка - 0,1% - в Кіровограді. У Житомирі - 0,75%. Ставка в розмірі 1% встановлена в Києві, Дніпропетровську, Тернополі, Чернівцях, Полтаві, Черкасах, Чернігові, Хмельницькому, Івано-Франківську, Ужгороді. У розмірі 2% встановлена ставка в Харкові, Запоріжжі.

4. Податок також поширюється на нерухоме нежитлове майно.

Для первинної реєстрації нерухомості необхідний наступний пакет документів:

  • заява

  • паспорт

  • ідентифікаційний номер

  • договір купівлі-продажу або дарування і т. д.

З 01.01.2016 в силу вступили нові правила реєстрації:

1. Право на нерухомість буде підтверджуватися через інтернет.

2. Скасовується видача свідоцтва про право власності на нерухомість.

3. Реєстрацію нерухомості тепер можна проводити у нотаріусів без обмежень.

4. Володіння нерухомістю буде підтверджуватися рішенням реєстратора про реєстрацію права на нерухомість в електронному вигляді.

5. Моментом, з якого право на нерухомість зареєстровано, вважається момент з дати опублікування цього рішення на веб-порталі Міністерства юстиції України.

6. Власник нерухомості зможе отримати на руки надруковане рішення без підпису і печатки реєстратора.

Більше 70% нерухомості в нашій країні знаходиться у спільній власності (подружжя, батьки, діти, онуки та ін.). До введення в Україні оподаткування нерухомості це було неважливо - на кого саме і скільки квадратних метрів записано. Але після появи нового податку постало питання про переоформлення житла.

У укрінформ назвали три варіанти сплати податку на нерухомість:

1. Якщо квартира або будинок у спільній сумісній власності, але не розділені по площі, податок сплачує один із власників (за добровільною згодою або за рішенням суду).

2. Якщо об'єкт нерухомості перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб і поділений між ними на метри, то платить кожен за належну їй частку.

3. Якщо у спільній частковій власності, то платить кожен за свою частину.

Експерти вважають, що в майбутньому податкові пільги по площах будуть скорочуватися. Тому рієлтори або нотаріуси радять відразу виділяти частки кожного члена сім'ї. Це буде сприяти невеликий мінімізації витрат.

Зробити це нескладно. Нотаріус, оформляючи договір купівлі-продажу на кількох членів сім'ї, виділяє кожному частку - пише, що кожному належить частина квартири, і вказує площа, ці дані заносяться до Реєстру власників нерухомості. Якщо квартира вже в реєстрі на одного з членів сім'ї, теж можна виділити подібним чином частки.