РОЗКРИТТЯ ІНФОРМАЦІЇ. ПУБЛІЧНА ПРОПОЗИЦІЯ (ДІЄ З 20.10.2023 Р.) УВАГА ! Важлива інформація під час війни. Деталі тут.

07.07.2021

1949 Переглядів

Коментарів

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Що робити, якщо пошта втратила вашу посилку

З появою у нашому житті інтернет-магазинів багато людей перейшли на онлайн шопінг. Це дійсно зручно – у будь-який час можна зайти на сайт, вибрати вподобаний товар і замовити його доставку. Ось тільки поштовий сервіс в Україні іноді підводить, і довгоочікувана посилка може загубитися.

 

Ви можете користуватися послугами Укрпошти, Нової Пошти, Делівері, Meest Express, Highway – є ймовірність, що посилка загубиться при відправленні будь-якою транспортною компанією. Відомі випадки, коли губилися посилки навіть у межах одного населеного пункту. Далі в статті детально розберемо, що робити, кому дзвонити і де шукати загублений товар або документи. 

Коли посилку можна вважати загубленою

Є українці, які, не отримавши посилку протягом 3-4 днів, обривають телефон транспортної компанії зі скаргами про втрату товару. В ході розслідування з'ясовується, що ніякої втрати не було, а посилка просто ще не доїхала до адресата. Тож перше, що слід з'ясувати: з якого часу посилка вважається загубленою. 

 

На сайті кожного поштового сервісу вказані терміни доставки. Наприклад, за тарифом «Укрпошта Стандарт» максимальний термін доставки посилки в межах України становить 7 днів, а товар з Аліекспрес може йти до адресата протягом 45 днів.

Чому важливо з'ясувати термін доставки

Тому що саме з цього періоду посилка може бути визнана загубленою. Додатково слід відстежувати місцезнаходження вантажу за трек номером. Іноді товар може бути випадково відправлений до іншого населеного пункту або поштового відділення іншої транспортної компанії. 

 

Якщо сайт пошти не надає жодної інформації або місцезнаходження вказано, але у відділенні кажуть, що такої посилки у них немає, можна сміливо писати заяву про розшук поштового відправлення.

Заява про втрату посилки 

Якщо ж всі встановлені терміни минули, а посилки все ще немає, це означає, що настав час писати заяву про втрату.

Хто може написати дану заявку

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України № 270 від 06.03.2009 «Про затвердження Правил надання послуг поштового зв'язку», таке право має як відправник, так і одержувач. 

 

Втім, сервіс Нова пошта зазвичай наполягає, щоб заяву про зникнення складав відправник, оскільки саме він має оригінал квитанції і може детально описати вміст посилки. 

Як скласти заяву про зникнення вантажу

Чіткої форми такої заяви немає. Зазвичай у будь-якому відділенні поштового зв'язку є свій зразок. 

 

Заяву можна написати особисто, але для цього знадобиться прийти у відділенні пошти. Або ж зайти на сайт поштового сервісу і подати «онлайн-заявку на розшук» в особистому кабінеті. 

Що вказати у заяві

Юристи рекомендують у заяві про розшук поштового відправлення вказувати наступну інформацію:

  • номер відправлення,

  • вид або категорію поштового переказу,

  • прізвище, ім'я та по батькові, адреса відправника та одержувача,

  • при відправленні посилки юридичній особі – найменування та адреса компанії,

  • місце та дату прийняття посилки,

  • цінність поштового відправлення,

  • вид пакування,

  • детальний опис вмісту,

  • сума накладеного платежу;

  • паспортні дані особи, яка складає заяву про зникнення посилки. 

 

Заяву слід передати співробітнику поштового відділення у 2-х копіях. Один варіант залишити у відділенні, а на другому попросити поставити підпис особи, яка прийняла заяву із зазначенням дати. Протягом 10-30 днів поштова компанія зобов'язана провести розслідування, з'ясувати причини втрати і надати вам відповідь. 

 

При відправленні онлайн заявки ви отримаєте повідомлення про те, що заява прийнята і зареєстрована. 

Додаткові права одержувача посилки

Як бути, коли одержувач не дочекався поштового відправлення у зазначений термін і планує написати заяву про втрату посилки, але йому говорять на пошті, що не можуть прийняти його заяву, оскільки у нього немає квитанції або договору про відправлення. І це логічно, адже, як правило, всі квитанції залишаються у відправника. 

 

Одержувач у кращому випадку знає трек номер посилки або має фото квитанції в смартфоні. Так ось, одержувач, який не дочекався свого відправлення, йде до поштового відділення і складає Акт про втрату посилки і Претензію. 

 

Термін розгляду Претензії та Акту складає 10-30 днів. Найчастіше протягом цього часу пошта знаходить загублену посилку і відправляє її одержувачу. В іншому разі поштова компанія відшкодовує збиток і вартість посилки, зазначеної у квитанції.

 

Ось чому важливо не економити, а заявляти цінність товару або документів, що відправляються, відповідних дійсності. Краще заплатити більше за транспортування, але бути впевненим, що у разі втрати вам відшкодують повну вартість цінного вантажу. 

Коли пошта не несе відповідальності за втрату вантажу

У деяких ситуаціях поштова компанія звільняється від відповідальності та відшкодування збитків за втрату посилки. Розглянемо, в яких випадках:

 

  • Вміст посилки підпадає під категорію заборонених для пересилання товарів і підлягає вилученню. Список товарів, які не можна відправляти поштою, вказаний на офіційному сайті кожного поштового сервісу (наприклад, м'ясо, риба, бджоли, п'явки, живі рослини, свіжі фрукти і ягоди, тварини, медикаменти, зброя і боєприпаси, наркотичні засоби та інші).

 

  • Вміст посилки не відповідав умовам пересилання (наприклад, заявлений один вид товару, а відправляли інший);

 

  • Після втрати посилки пройшло 6 місяців і більше. 

 

У таких випадках навіть подача судового позову не допоможе повернути компенсацію за загублений вантаж.

Хто винен в ушкодженні відправлення

Після виявлення пошкодження товару одержувач посилки має право на отримання компенсації від пошти. Але для цього слід відразу при отриманні товару перевірити вміст на предмет наявності псування. Якщо товар дійсно прийшов з дефектами, потрібно скласти акт, детально описати продукцію і які саме пошкодження виявлені. Кожен такий випадок розглядається індивідуально, і в залежності від цінності товару і ступеня псування одержувачу буде виплачена компенсація. 

Як правильно відправляти і отримувати посилку

Часто самі відправники нехтують правилами відправки вантажів, вказують невірні дані, що заважає посилці прийти вчасно до потрібного відділення. Або ж одержувачі поспішають з упакованим товаром додому, а після з'ясовується, що вантаж прийшов з дефектами. Щоб не потрапляти до неприємних ситуацій, рекомендуємо дотримуватися наступних правил:

 

1. При відправленні посилки подбайте про надійне упакування. Більшість компаній пропонують послуги з упаковки товарів, і це дійсно збільшує шанси того, що товар доїде цілим. 

2. При отриманні посилки відразу у відділенні перевірте вміст, переконайтеся, що вантаж прийшов без жодних  дефектів. 

3. Якщо ситуація змушує вас написати заяву, Акт прийому-передачі або Претензії до поштового сервісу, дійте негайно. Не слід довіряти словам операторів, що вони шукають ваше відправлення і чекати на їхній дзвінок. Цінність мають тільки документи, складені у письмовій формі.

4. При відправленні вантажу вказуйте його реальну вартість. Тоді вам не доведеться кусати лікті, якщо посилка буде загублена, а її компенсація складе лише 5-10% вартості.

 

Також пам'ятайте про людський фактор. Відомі випадки, коли співробітники пошти крали вміст посилок або підміняли його. За фактом заяви служба безпеки поштової компанії проведе розслідування, і, якщо провину співробітника доведуть, він буде звільнений, а подальшим розслідуванням і відшкодуванням шкоди вже буде займатися поліція.