13.12.2019
4971 Переглядів
Бюджет — узагальнення всіх доходівта витрат. Коли ви контролюєте особистий або сімейний бюджет, то завжди будете знати, на що йдуть ваші гроші. Це дозволить не допускати критичних ситуацій, які змушують залазити в борги та продавати майно.
Чому потрібно вести облік своїх грошей? Навіть з невеликою зарплатою, якщо розподіляти доходи ты витрати, ви зможете розширити можливості і не влізти в борги.
Це актуально при поточній економічній ситуації — контроль витрат дозволить подолати фінансові труднощі.
Планування бюджету скорочує зайві витрати. Ви бачите куди йдуть гроші і оцінюєте що з цього потрібно, а від чого можна відмовитися.
Нерегулярні витрати затримують досягнення глобальних цілей, які так і залишаються мріями. Ви можете розірвати це порочне коло. Для цього потрібно навчиться управляти грошима.
Те, що потрібно жити за коштами — ми знаємо з дитинства, але нескінченно відкладаємо підрахунок на потім.
Давайте прямо зараз змінимо це та складемо план на місяць.
Почніть з підрахунку доходів. Якщо у вас фіксована щомісячна зарплата, то в цьому не буде нічого складного. В іншому випадку доведеться робити розрахунок щомісяця, щоб мати актуальну інформацію.
Наступний крок — підрахунок витрат за місяць.
Для цього зробіть наступне:
Підсумуйте обидва числа.
Це першочергові місячні витрати, які ви зробите незалежно від ситуації.
Тепер відніміть з доходів розраховані витрати. Ця різниця — вільні гроші, якими ви можете розпоряджатися за бажанням.
Якщо вийшло від'ємне число — значить витрати перевищують доходи. В такому випадку треба скоротити витрати, щоб різниця не давала від'ємного результату.
Але що робити, якщо всі витрати цього місяця дійсно потрібні? У цьому випадку має сенс взяти безкоштовний кредит до зарплати. Ви берете потрібну суму в БыстроЗайм, а потім повертаєте без сплати відсотків.
Щоб було наочніше, проведемо для прикладу розрахунок бюджету сім'ї з трьох осіб. Це те, що ви зможете повторити для себе підставивши свої цифри.
Для початку запишіть доходи. Почніть з регулярного - зарплати. Якщо присутні нерегулярні, то їх доведеться розрахувати окремо для кожного місяця.
Сума що вийшла - ліміт в який потрібно вміститися за витратами.
Слідом розраховуємо і записуємо витрати:
Після запису доходів і витрат, ви побачите підсумкову суму - вона буде або позитивної, або від'ємною.
Якщо після всіх обов'язкових витрат залишаються гроші, значить ви можете відкладати частину на більш глобальні цілі.
В даному прикладі: 17 000 - 10 470 = 6 526
Коли грошей не вистачає - ситуація гірша.
Якщо такий провал нерегулярний, то можна взяти кредит. Коли ситуація повторюється часто - це стане проблемою. В такому випадку треба максимально скоротити витрати, щоб стаття доходів стала вище.
Розподілу коштів визначає фінансове благополуччя. Не рахуя грошей, легко витратити навіть солідну зарплату. Але якщо стежити за тим, щоб витрати були нижче доходів, то ви не тільки уникнете боргів, а й накопичити гроші на покупку квартири, автомобіля або навчання для підвищення кваліфікації.
Почати розподіл доходу слід з обов'язкових витрат:
Після підрахунку першочергових витрат, якщо залишилися гроші - розподіліть залишок на другорядні витрати:
Слідкуйте за рівномірнітью витратою бюджету. Якщо за перші тиждень-два ви витратите місячні заощадження - то не уникнути боргів.
При нестачі фінансів - не витрачайте зайвого. Такі витрати як похід в кафе, ресторан, ранкова каву, кіно або покупка телевізора - не першочергові витрати. Якщо у вас гостра нестача грошей, то скоротіть їх.
Метод 50/30/20. Ці цифри - співвідношення розподілу доходів. 50% йдуть на речі першої необхідності, такі як комунальні витрати, їжа, квартира. 30% на розваги, а 20% на погашення боргів або заощадження. Структуруючи витрати подібним чином, ви можете їх чітко розмежувати, не допускаючи перевитрат.
Раціонально розподіляйте гроші. Не допускайте надмірно великих витрат при нестачі грошей на особисті потреби. Розваги, кафе і ресторани відвідайте після створення грошової "подушки".
Вести бюджет в таблицях компанії Microsoft дуже зручно. Можна вільно змінювати будь-які значення за своїм бажанням. Також ви можете виводити необхідну інформацію у вигляді графіків, які наочно покажуть поточну фінансову ситуацію.
Здавалося б - навіщо зошит за часів комп'ютерів? Але, старшому поколінню зручніше і швидше вести записи в зошиті або блокноті. У цього методу є ще один плюс - швидкість доступу до інформації. Відкрити потрібну сторінку і зробити запис ручкою набагато простіше, ніж запускати комп'ютер заради однієї поправки.
Найпрогресивніший спосіб вести список витрат, це використовувати мобільний телефон та спеціальні програми.
Смартфон завжди під рукою, що дозволяє швидко вносити свої витрати протягом дня:
Користуючись телефоном для цього регулярно - простіше привчити себе відстежувати витрати.
Щоб бути більш гнучкими у витратах - розумно використовуйте кредит. Якщо в якийсь місяць витрати перевищують дохід, то за допомогою позики ви можете покрити різницю.
Щоб не залізти в борги, відразу запишіть на наступний місяць виплату кредиту в обов'язкові платежі. Таким чином, ви ніби перенесете частину доходу на цей місяць.
Коментарів