РОЗКРИТТЯ ІНФОРМАЦІЇ. ПУБЛІЧНА ПРОПОЗИЦІЯ (ДІЄ З 20.10.2023 Р.) УВАГА ! Важлива інформація під час війни. Деталі тут.

26.08.2021

3892 Переглядів

Коментарів

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Отримати ІПН та замовити онлайн — заміна та відновлення

Заказать ИНН онлайн — оформление и получение

Почнемо з того, що термін «ІПН» або «ІНН» в Україні офіційно не використовується. Це калька з російської версії — ідентифікаційного номера платника податків чи «податкового номер». В Україні ж з 1994 по 2012 роки цей документ називався індивідуальним ідентифікаційним номером.

 

Втім, з 2012 року і він вважається застарілим — його змінив Реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП). Оскільки в силу звички люди продовжують використовувати «звичні» позначення, в статті ми також будемо використовувати саме цей термін.

Що таке ІПН

ІПН — закодована інформація про ПІБ, вік і стать людини, яка присвоюється їй по досягненню 16 років, або, якщо це іноземець, який переїхав на ПМЖ — за наявністю заяви. Присвоюється  вона один раз і на все життя. За винятком ситуацій, коли була допущена помилка в подачі даних. Тому отримання ідентифікаційного коду – процедура, через яку проходить кожен громадянин україни чи її гість, який збирається вести тут економічну діяльність. Хоча тут також можуть бути винятки, про які піде річ трохи пізніше.

 

Навіть якщо людина змінить прізвище або навіть ПІБ, її ІПН залишиться таким же — змінюється лише інформація в державному реєстрі. Яку людина особисто повинна надіслати туди протягом місяця після змін.

 

Гарна новина: додаткових внесків сплачувати не потрібно. З 2020 року штраф за несвоєчасне надання фіскальній службі особистих даних, що змінилися, скасували.

Чи можна обійтися без оригіналу

Можна. Більшість фінансових та інших установ без проблем приймають завірені копії, а декому достатньо електронних версій. Однак при зверненні до податкової служби, оформленні свідоцтва про покупку квартири, і при взаємодії з великими банками, у вас обов'язково запитають оригінал. Крім того, без нього може не вийти:

  • влаштуватися на роботу або задекларувати свої доходи,

  • отримувати допомогу або оформити пільги,

  • користуватися банківськими послугами і порталами державних послуг,

  • оформляти угоди з різним майном,

  • отримувати кредити,

  • дізнаватися про наявність штрафів або заборгованостей,

  • виступати в ролі юридичної особи.

Тож, якщо документ загублений, його доведеться відновити. На щастя, це нескладно. Заміна чи відновлення ідентифікаційного коду проводяться в будь-якій фіскальній установі за місцем проживання, отримання доходів або реєстрації нового об'єкта оподаткування.

 

У всіх них є доступ до єдиного державного реєстру, тому кожна подібне установа може вам допомогти.

 

А іноземцям, особливо тим, у кого ще немає реєстрації, складніше — їм доведеться звертатися в Головне управління податкової служби України.

 

Також потрібно буде надати:

  • Паспорт громадянина або документ, що заміщає його (для іноземців), де вказані ПІБ, дата і місце народження, місце реєстрації;

  • По можливості, нотаріально завірена копія ІПН;

  • Заява щодо відновлення або заміни.

А після цього ще треба буде почекати протягом 5 днів. Для громадян України ця процедура безкоштовна.

Як замовити ідентифікаційний код онлайн

Щоб отримати новий паперовий документ, не обов'язково особисто відвідувати установи фіскальної служби. Можна скористатися послугами довіреної особи. Їй треба надати:

  • копію вашого паспорту;

  • довіреність, в якій ви вимагаєте відновити втрачене;

  • нотаріально завірену копію цієї довіреності.

 

Багато юридичних фірм пропонують цю послугу. Ще й гроші за неї беруть, хоча це можна зробити безкоштовно, правда, особисто і після п'ятиденного обов'язкового очікування. Ціни залежать від термінів: від 595 грн за 5 днів, або в екстреному порядку — за 1500 грн.

 

Але з 2020 року отримати ідентифікаційний код (ІПН) швидко і безпечно стало можливо на офіційному порталі Державної податкової служби України. Необхідно лише завести там аккаунт, зайти в електронний кабінет і подати відповідну заяву, приклавши електронну версію паспорта. Хоча ця функція все ще перебуває на етапі тестування і доопрацювання.

Цікавий факт

В Україні можна жити і працювати без ІПН. Будь-яка людина, як громадянин країни, так і іноземець, можуть відмовитися від нього з релігійних чи інших міркувань, підтвердивши це відповідною заявою.

 

Водночас до реєстру платників податків вони все одно будуть внесені. До того ж, їм доведеться отримати спеціальну довідку для отримання в паспорті відмітки про те, що власник документу може здійснювати будь-які платежі, оскільки офіційно є платником податків. Також майте на увазі: відмова від ІПН — це не незворотний процес, адже за бажання отримати РНОКПП можна.