25.06.2021
1390 Переглядів
Незважаючи на те, що в Україні розмитнення старих автомобілів з європейськими номерами ще не так давно була дорогим, вони продавалися активніше, ніж нові авто. Дуже багатьом «євробляхи» придбати за дорученням було вигідніше, ніж купувати автомобіль з українською реєстрацією. Тому одна з найпопулярніших новин в Україні: пільгове розмитнення євроблях 2021 стартувало! І сталося це 15 червня. З цього дня автомобілі з іноземними номерами можна зареєструвати на пільгових умовах.
Легкові авто та вантажівки з реєстрацією на території Європи.
Вік — старше п'яти років.
Маса — до 3,5 тонн.
Період ввезення в Україну — по 31.12.2020 року включно.
Призначення — для особистого користування.
Важливо! Автомобілі повинні відповідати екостандартам: легкові — «Євро — 2», вантажівки — «Євро — 5».
І ще: за пільговим механізмом розмитнюється лише одне авто від одного власника.
Під дію правил не підпадають:
вантажні автомобілі;
автобуси;
мікроавтобуси;
мотоцикли.
А що ж євробляхі 2021: чи можна їздити? Розмитнення автомобілів, ввезених в країну після зазначеної дати, тобто в 2021 році, буде проводитися за повною вартістю.
Факт: не передбачено пільги для автомобілів, ввезених з території Російської Федерації або з тимчасово окупованої території України. В такому випадку розмитнення «євроблях» проводиться за повною вартістю.
На вартість впливає вік авто і об'єм двигуна: чим вони більші, тим вища сума. Середній розмір оплати — від 1 до 3 тис. доларів. Водночас законодавці обіцяють, що більшість з них не перевищить тисячу євро.
Важливо! Автомобілі тимчасово не обкладаються ввізним митом. Але все ж їх власники змушені внести внесок в розмірі 8,5 тис. грн. Якщо вам терміново потрібні гроші, ви завджди можете отримати кредит на картку в БистроЗайм.
Таку ж суму потрібно заплатити, якщо автомобіль буде вивозитися з країни. Наприклад, через поганий стан, коли розмитнювати його немає сенсу.
Для автомобилей с европейской регистрацией применяются льготные ставки по НДС и акцизному сбору.
Для автомобілів з європейської реєстрацією застосовуються пільгові ставки ПДВ і акцизного збора.
Розрахунок акцизу: базова ставка + Fе + Vе, де
Fе — податок для ТЗ з дизелем або нафтовим паливом;
Vе — об'єм циліндрів двигуна, помножений на коефіцієнт.
На базову ставку впливає рік випуску авто:
від 5 до 9 років — нульова;
10 років — € 25, ще + € 25 за кожен наступний рік до 15-ти.
від 15 і старше — € 150.
Fе дорівнює € 100 для авто з двигуном, що працює на дизельному або нафтовому паливі. Для інших авто показник дорівнює нулю.
Vе. Щоб отримати його, потрібно обсяг двигуна внутрішнього згоряння помножити на коефіцієнт:
€ 0,2 — від 2001 см.куб. до 3000 см³;
€ 0,25 — до 2000 см.куб і від 3001 до 4000 см³;
€ 0,35 — від 4001 до 5000 см³;
€ 0,5 — понад 5000 см³.
Дія пільг — 180 днів.
Виняток: військові, які знаходяться в зоні бойових дій більше 90 днів в період введення пільгового розмитнення.
Якщо у них буде документальне підтвердження перебування там, пільговий період продовжується на 90 днів, тобто складе 270.
Перебування нерозмитненого автомобіля в Україні вважається незаконним. Ще недавно його власнику загрожував штраф в розмірі 170 тис. грн., Зараз же ця сума не перевищує 8,5 тис.грн. Тож якщо вам терміново потрібні гроші, ви завжди можете отримати кредит на картку в БистроЗайм.
Сплативши штраф, власник повинен або вивезти авто, або розмитнити його.
Согласно законодательству, гражданин Украины мог въехать в страну на авто с европейскими номерами только при условии, что он выедет обратно через 5 дней через этот КПП или через 10, если будет выбран другой КПП.
Згідно із законодавством, громадянин України міг в'їхати в країну на авто на єврономерах за умови, що він виїде назад через 5 днів через цей КПП або через 10, якщо виїздитиме через інший КПП.
На рік в Україну авто міг ввести тільки іноземець, а українцю передати у разі необхідності виконати якесь завдання. Саме за цей пункт і вхопилися громадяни, щоб ввозити автомобілі. Навіть за умови, що водій сплатить штраф, його сума була значно нижчою, ніж вартість розмитнення.
У 2018 році Верховна Рада вже приймала закони, один з яких вводив новий порядок розрахунку акцизу, а другий посилював штрафи за перебування в Україні нерозмитненого авто, ті самі 170 тис. грн. Так що 2021 — це не перша спроба легалізувати «євробляхи» в Україні.
Після введення законів впродовж трьох місяців власники авто могли розмитнити їх за пільговою вартістю. І такою можливістю скористалося понад двісті тисяч осіб.
Але не всі встигли або захотіли зробити це. Як наслідок — протести «євробляхерів» в урядовому кварталі, транспортна облога і вимога встановити прийнятну ціну для вирішення питання. Крім того, такими заходами власники авто вимагали скасувати заборону на розмитнення авто, які не відповідали екологічним стандартам.
Закон ввели, і гроші почали надходити до бюджету. Втім, екостандарти не скасували, адже є й інша сторона — проблеми із забрудненням повітря і відсутність системи утилізації старих автомобілів.
Коментарів